E-mailadres
Wachtwoord

Heb je nog geen account?
REGISTREER JE NU!
E-mailadres
Dit adres is bij ons niet bekend
[forgotPassText]
terug
magazine
Waar vind ik mijn klant
in dit magazine
  • Klantreis
  • Nieuwe klanten vinden
  • Doelgroep kiezen

Een vaste klantenkring is heel fijn. Even een praatje maken, weten wat iemand wil bestellen en iemand die loyaal is aan jouw slagerij. Maar je wilt je klantenbestand natuurlijk uit blijven breiden. Waar vind je die nieuwe klanten? En hoe zorg je ervoor dat ze in jouw slagerij komen? Daarover lees je meer in dit magazine.

‘’Ik weet op welke doelgroep ik mij wil focussen bij het aantrekken van nieuwe klanten.’’
Ja
0%
Nee
0%
bekijk feedback
Van kijken tot kopen

Als je goed begrijpt hoe je klant tot het kopen van jouw producten komt, kan je daar ook beter op inspelen. Daarom is het belangrijk om de klantreis in kaart te brengen.

Wat is een klantreis?
Stap 1: Stel een persona op
Stap 2: Maak de klantreis
Stap 3: Analyseer de klantreis
Klantreis

Het kan je helpen om de klantreis visueel te maken, zodat je alle stappen kunt doorlopen. Maak bijvoorbeeld gebruik van deze afbeelding en schrijf bij de fasen in de klantreis op welke manier jij je klant wilt bereiken.

Welke doelgroep spreek je aan?

Corne Minderhoud - Maros Goes

In gesprek met...

Welke doelgroep wil jij bereiken? Twee vrouwen uit verschillende doelgroepen vertellen waarom zij ervoor kiezen om naar de slager te gaan.

Mirjam (22 jaar, student en verkoopmedewerkster)
bekijk
Janieke (39, jonge kinderen, projectleider)
bekijk
Klanten vinden

Als nieuwe klanten je niet kunnen vinden, zullen ze ook niet in je winkel langs komen. Er zijn verschillende manieren om nieuwe klanten te vinden:

Online
Offline
Beleving delen
Wanneer zet je welke manier in?
Offline je klanten vinden

Ook offline kan je nieuwe klanten vinden. Benieuwd hoe je collega slagers dat doen?

Goede catering kan zorgen voor veel mond-tot-mond reclame. Slagerij van Koppen combineert dit nog met een post op Instagram hierover.

Maros Goes koos voor een persoonlijke kerstfolder: ze staan er zelf met hun familie op!

Een samenwerking met een lokale ondernemer kan je ook naamsbekendheid opleveren. Bijvoorbeeld de slijterij!

Visitekaartje

Je kunt klanten op verschillende manieren online vinden en bereiken.

i
i
i
Om over na te denken…

Je krijgt allerlei verschillende mensen in je slagerij. Om goed in kaart te brengen hoe je een nieuwe doelgroep kunt bereiken is het belangrijk dat je een klantreis maakt. Welke stappen zet de klant voordat hij tot aankoop overgaat? Vervolgens kan je proberen die stappen te beïnvloeden, bijvoorbeeld door het gebruik van sociale media of het actief benaderen via folders.

1

Welke doelgroepen zie je vooral in jullie winkel?

2

Zijn er nieuwe doelgroepen die je aan zou kunnen trekken?

3

Welke manier spreekt jou het meest aan?

Swipe voor meer tips
Aan de slag

Persona

Maak met het team een persona van een doelgroep die jullie aan willen trekken in de slagerij. Gebruik pen en papier en haal alle informatie over je doelgroep naar boven.

Nieuwe manieren

Je hebt in dit magazine verschillende manieren gelezen over hoe je klanten kunt aantrekken. Bedenk met elkaar twee manieren om nieuwe klanten aan te trekken.

like & reageren
Inloggen