E-mailadres
Wachtwoord
Ingelogd blijven
Wachtwoord vergeten
Heb je nog geen account?
REGISTREER JE NU!
Annuleer
E-mailadres
Dit adres is bij ons niet bekend
Annuleer
[forgotPassText]
Annuleer
Veelgestelde vragen
Contact
Kennismodules
Privacy policy
Inloggen
Login
Ik wil zien
Selecteer
Medewerkerszaken
Ondernemerszaken
In de slagerij
Innovatie
Marketing
Presentatie
Geen zoekresultaten gevonden
3
magazine
Barbecue technieken en materialen
barbecue technieken en materialen barbecuetechnieken soorten barbecues advies de meeste mensen barbecueën door vlees of vis direct boven het vuur te grillen, maar er zijn veel meer bereidingstechnieken voor de barbecue. adviseer de klant eens een andere techniek te gebruiken, zo krijgen zij een heel andere barbecue-ervaring!
0
magazine
Bedrijfsopvolging
bedrijfsopvolging het proces deskundig advies stoppen of opvolgen? na de slagerij als je een bedrijf begint of overneemt, denk je waarschijnlijk niet gelijk aan het moment dat je gaat stoppen. toch is dit een belangrijk onderwerp om over na te denken. je blijft namelijk niet altijd ondernemer. in dit magazine worden ervaringen van collega-ondernemers gedeeld. ook vind je meer informatie over het proces van stoppen en overdragen van je onderneming. het magazine helpt je bij het beantwoorden van belangrijke vragen over de toekomst van jouw slagerij en die van jezelf.
2
magazine
Buffetten
buffetten productpresentatie inrichting van het buffet promotie buffetten heb je in vele soorten en maten. warm, koud, hollands, oosters of juist italiaans. het is allemaal mogelijk: voor kleine en grote groepen, particulieren en bedrijven. als je buffetten verzorgt, maak je veel keuzes. het gaat niet alleen om keuzes in het assortiment. je maakt ook keuzes over de manier en tijdstip van leveren, de opbouw van het buffet en de presentatie van de producten. als je deze keuzes hebt gemaakt, wil je graag succesvol worden en blijven met jouw buffetten. promotie speelt hierin een belangrijke rol. dit magazine brengt je op ideeën, het geeft je tips voor en voorbeelden van alles wat met buffetten en de presentatie ervan te maken heeft. zo zorg jij dat alles tot in de puntjes is geregeld.
0
magazine
Bewust inkopen
bewust inkopen bewuste inkoopkeuzes duurzaamheid en keurmerken inkoop aanpassen communicatie naar de klant de inkoop is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering. het hangt namelijk samen met de visie en strategie van de slagerij. in dit magazine krijg je meer informatie over een aantal factoren die belangrijk zijn bij het inkopen, welke rol duurzaamheid en keurmerken kunnen spelen, waar je op moet letten als jij je inkoop wilt aanpassen én hoe jij bewuste inkoopkeuzes kunt communiceren naar de klant.
0
magazine
Branche erkende meesterverkopers stellen zich voor
branche erkende meesterverkopers stellen zich voor in dit magazine stellen zich voor: wim koelewijn christiaan verkuijl saskia rikkerink op slagerspassie delen drie branche erkende meesterverkopers hun visie op belangrijke onderwerpen voor verkopers. denk aan barbecuetechnieken, klantcontact en talentontwikkeling. in dit magazine stellen ze zich voor en delen ze hun visie voor de slagersbranche.
2
magazine
Cao en bedrijfsreglement
cao en bedrijfsreglement cao bedrijfsreglement rechten en plichten kunnen maar beter duidelijk zijn voor jou en je medewerkers. je voorkomt daarmee problemen. de cao en het bedrijfsreglement zijn twee documenten die je hierbij helpen. in dit artikel lees je er meer over.
0
magazine
EVC en employability
evc en employability evc employability scholing wil jij laten zien wat jouw ervaring waard is? dan is evc misschien iets voor jou. dit versterkt je positie op de arbeidsmarkt. wil je eens verder kijken dan de slagersbranche? employability biedt de mogelijkheid om je buiten het slagersvak te ontwikkelen. dit artikel legt uit wat evc en employability zijn en nog veel belangrijker, wat jij er mee kunt doen!
1
magazine
Gezondheid
gezondheid gezonde voeding in relatie tot eigen producten waarom we eten waarom we vlees eten ziektes diëten vlees gezond en veilig bewaren en bereiden om fit te blijven is het belangrijk om gezond te eten en genoeg te bewegen. steeds meer klanten hebben aandacht voor gezond en verantwoord eten. door kennis te hebben van gezonde voeding en je eigen producten kun jij de klant goed adviseren. zo maak jij het verschil!
0
magazine
Inkoop en voorraadbeheer
inkoop en voorraadbeheer inkoop goederenontvangst voorraadbeheer je toonbank goed gevuld houden? klinkt logisch, maar je weet dat het niet makkelijk is. het is een kwestie van je inkoop en voorraadbeheer goed organiseren. dit magazine helpt je bij een correcte inkoop, goederenontvangst en voorraadbeheer.
2
magazine
Innovatie van je productie proces
innovatie van je productie proces ideeën opdoen investering terugverdienen invoeren innoveren van je productieproces betekent dat je een nieuw proces ontwikkelt of een bestaand proces vernieuwt. je krijgt een kwalitatief beter product (of een product in constantere kwaliteit), een nieuw product en/of een efficiënter werkproces. nieuwe ideeën zijn vaak leuk en dan wil je het liefst meteen beginnen met het invoeren ervan. toch is het goed extra aandacht te besteden aan de keuze en het invoeren ervan. dit magazine geeft je handvatten om het invoeren van de innovatie nog succesvoller te laten verlopen.
2
magazine
Innovatie: bereiden in vacuüm zakken
innovatie: bereiden in vacuüm zakken vacuüm garen kant-en-klaar maaltijden vlees en kant-en-klaarmaaltijden bereiden in vacuümzakken: het is mogelijk sinds er hittebestedige vacuümzakken zijn. het kan je product lekkerder maken en langer houdbaar. in dit artikel twee voorbeelden.
2
magazine
Innovatie: efficiënt met een gieter
innovatie: efficiënt met een gieter efficiëntie social media elke slager streeft er naar om zo efficiënt mogelijk te werken waarbij de kwaliteit wel behouden blijft. dat je daarvoor niet altijd ingrijpende veranderingen hoeft door te voeren, laat dit artikel zien: soep uitschenken met een gieter!
2
magazine
Innovatie: vlees rijpen en drogen
innovatie: vlees rijpen en drogen dry aging rijpen en drogen vlees rijpen en drogen maakt het het vlees mals en geeft het vlees een bijzondere smaak. je krijgt een luxere vleessoort die je voor een hogere prijs kunt verkopen. vroeger rijpte en droogde de boer in de schuur. nu zijn er ook andere methoden. twee daarvan worden in dit magazine genoemd.
2
magazine
Jij draagt bij aan de marketing
jij draagt bij aan de marketing jouw rol in marketing marketing is alles wat je doet om de verkoop van producten te bevorderen. marketing heeft te maken met de 5 p's; product, prijs, promotie, plaats en personeel. het is dus meer dan aanbiedingen, acties en posters ophangen. de ondernemer bepaalt de marketingstrategie van de slagerij, maar ook jij kunt je steentje bijdragen aan de marketing. jij bent immers de p van personeel, dus een belangrijk onderdeel van de marketing. daarover gaat dit artikel.
2
magazine
Klantcontact
klantcontact klant ontvangen verkoopgesprek bijverkoop afscheid klant beleving telefonisch contact social media het moment van contact met je klant is hét moment om te laten zien wie jullie als slagerij zijn. het bepaalt het beeld van de klant over jullie als slager. dit wil je dus zo goed mogelijk laten verlopen. in dit magazine krijg je tips hoe je jezelf tijdens het klantcontact je van je beste kant kunt laten zien.
1
magazine
Haal het beste uit je medewerkers
haal het beste uit je medewerkers sturen ondersteunen aanpassen aan de situatie, persoon en doel delegeren motiveren een goede sfeer en gemotiveerde medewerkers die hun werk goed doen. dat is toch wel het ideaalplaatje dat je voor ogen hebt. dit gaat niet vanzelf. natuurlijk heeft het te maken wie je medewerkers zijn maar ook met wat jij uit ze haalt. het is een wisselwerking. hoe jij ervoor kunt zorgen dat je het beste uit je medewerkers haalt, lees je in dit magazine. je krijgt tips en voorbeelden van collega's.
3
magazine
Mediacontact
mediacontact in dit magazine onderwerpen om mee in de media te komen relatie opbouwen met de media ongeplande media-aandacht als slager kun je in de media komen. bijvoorbeeld in de krant, op televisie of op de radio. positieve media-aandacht geeft je meer naamsbekendheid en een beter imago. dat kan jouw slagerij helpen om meer omzet te krijgen. in dit magazine lees je onder andere hoe je voor positieve media-aandacht kunt zorgen. daarnaast lees je ook een aantal tips voor het omgaan met ongeplande media-aandacht.
2
magazine
Omgaan met een klacht
omgaan met een klacht luisteren begrip tonen de klacht erkennen oplossen een klant met een klacht die tevreden de deur uitgaat: dan heb je het goed gedaan! je hebt de klacht omgedraaid naar iets positiefs. kijk ook wat je er zelf van kunt leren zodat je klachten in de toekomst zoveel mogelijk voorkomt. dit magazine laat zien hoe je van een klacht iets positiefs kunt maken door er goed mee om te gaan en door er in jullie slagerij er allemaal hetzelfde mee om te gaan.
3
magazine
Online verkopen
online verkopen wat is online verkopen? opzetten van een webwinkel communicatie met de klant consumenten bestellen steeds meer online. van kleding en cadeaus tot de dagelijkse boodschappen. het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn, een online etalage te hebben en de klant de mogelijkheid te bieden om online aankopen te doen. hoe zorg je ervoor dat de online verkoop succesvol is naast je fysieke winkel? bekijk dit magazine voor tips en doe je voordeel met de ervaringen van andere slagerijen.
1
magazine
Pensioen
pensioen het belang van pensioen de opbouw van pensioen aandachtspunten bij pensioen meer weten over pensioen dit magazine is speciaal voor geschreven voor medewerkers in de slagersbranche. pensioen klinkt voor de een misschien verder weg dan voor de ander. toch is het een onderwerp dat iedereen aangaat: zowel jong als oud. in dit magazine lees je waarom het belangrijk is om al vroeg na te denken over je pensioen. je vindt informatie over wat pensioen is en hoe je bepaalde zaken regelt. hoe kun je er nú voor zorgen dat later geen zorgen hebt? dit magazine helpt je op weg!
1
magazine
De rol van de medewerker in het personeelsbeleid
de rol van de medewerker in het personeelsbeleid werkinstelling geplande gesprekken planning personeelsbehoefte verzuim jij levert als medewerker een belangrijke bijdrage aan het succes van jouw slagerij. je werkgever heeft voor ogen hoe hij jou en je collega's in wil zetten. dit noem je personeelsbeleid. je leest in dit magazine meer over wat personeelsbeleid precies is, hoe dit vaak wordt opgeschreven in een bedrijfsreglement en wat jouw rol is.
1
magazine
Productie proces uitbesteden
productie proces uitbesteden uitbesteden produceren voor een ander je productieproces uitbesteden of voor anderen produceren? misschien doe je het al of denk je er over na? wat zijn de voordelen en waar moet je op letten? dit artikel gaat daarover.
1
magazine
RI&E
ri&e ri&e in de praktijk werkwijze belang ri&e een ongeluk zit in een klein hoekje. snijhandelingen, fysieke belasting, werkdruk, werken met machines: ze brengen risico’s met zich mee. je wilt dit zo veel mogelijk voorkomen. daarnaast is de werkgever dit ook ook verplicht. de risico inventarisatie en evaluatie (ri&e) is een hulpmiddel. de ri&e brengt risico’s in jullie slagerij in kaart en helpt je met het maken van een plan van aanpak voor een nog veiligere werkplek. wanneer je dit plan van aanpak uitvoert werk je dus aan een veiligere werkomgeving.
2
magazine
Rund
rund verdeling van het rund producten herkennen klant adviseren je moet kennis hebben over het rund voordat je advies over rundvlees kunt geven. of je nu werkt met hele runderen of met technische delen, zorg dat je altijd weet waar uit het rund een bepaald product komt. uit welk deel het komt heeft namelijk gevolgen voor de bereiding. je wilt de klant wel een goed verhaal vertellen en een goed advies geven.
2
magazine
Scholing
scholing training en cursussen opleiding rechten en subsidies in het slagersvak krijg je steeds te maken met veranderende technieken en nieuwe trends wat betreft voeding. om ervoor te zorgen dat iedereen in de slagerij op de hoogte is van deze ontwikkelingen, moet er scholing plaatsvinden. in dit magazine kom je meer te weten over de mogelijkheden voor scholing, de rechten die je hebt en de ervaringen van andere slagers.
1
magazine
Slim en veilig werken
slim en veilig werken slim werken veilig werken materialen grondstoffen machines efficiënt werken met grondstoffen, materialen en machines levert je iets op. door er slim mee om te gaan bespaar je tijd en/of geld en vergroot je de veiligheid. dit magazine helpt je om slimmer te werken.
1
magazine
Smaak, innovatie en trends
smaak, innovatie en trends basissmaken smaakcombinaties voedingstrends producten ontwikkelen je hoeft geen kok te zijn om iets te weten van smaak. jij weet zelf goed wat je lekker vindt en wat goed bij elkaar past qua smaak. experimenteer met een nieuwe combinatie en deel dit met de klant. deze kennis over smaak is ook handig voor het bedenken van nieuwe producten. naast smaak, spelen ook de (voedings)trends hierbij een rol. ga mee met de tijd en speel in op de wens van de klant. hoe je dit allemaal kunt doen? dat lees je in dit magazine.
3
magazine
Sociale media
sociale media soorten sociale media onderdeel van je marketing tips voor gebruik voorbeelden uit de praktijk sociale media is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van veel mensen. sociale media biedt jouw slagerij kansen. hoe je sociale media kunt inzetten, lees en zie je in dit magazine. je vindt er veel praktijkvoorbeelden en tips om ideeën op te doen. ook als je al gebruik maakt van sociale media!
2
magazine
Talent- ontwikkeling
talent- ontwikkeling investeren in talentontwikkeling rechten van een medewerker opbrengst het is geen geheim dat de kennis en vaardigheden van jou en je collega's belangrijk zijn om de slagerij goed draaiende te houden. sterker nog: hoe beter de kennis en vaardigheden worden ingezet, hoe meer onderscheidend vermogen jullie als slagerij kunnen hebben. een slager is een specialist en wordt ook zo gezien door de klanten. goed dus om hierin te investeren. wat de mogelijkheden zijn om jezelf te ontwikkelen en wat dat jou en de slagerij oplevert, lees je in dit magazine.
6
magazine
Toonbank- presentatie
toonbank- presentatie uitstraling verlichting aanlooppunt toonbankkaartjes zelfbedieningsmeubel je toonbank is je visitekaartje. hoe jij je producten presenteert bepaalt hoe de klanten jullie slagerij zien. en minstens zo belangrijk: met een goede presentatie kun je meer producten verkopen. in dit magazine krijg je tips om jouw toonbank in te richten om zo meer te verkopen. je ziet ook voorbeelden van andere slagers.
6
magazine
Varken
varken verdeling van het varken producten herkennen klant adviseren varkensvlees is in nederland één van de meest gegeten vleessoorten. hamlappen, karbonade en worst: het zijn allemaal varkensvleesproducten. de klant komt bij jou voor een goed product en advies. voor het geven van advies moet je natuurlijk wel wat weten. in dit magazine zie je de verschillende onderdelen van het varken met leuke weetjes over de verschillende producten.
2
magazine
Vers samenwerking
vers samenwerking voordelen van samenwerking manieren van samenwerken aandachtspunten bij samenwerken voorbeelden uit de praktijk een webshop beginnen met andere versspecialisten, samenwerken met het restaurant om de hoek, of meedoen aan een regionaal food-evenement: samenwerken met andere ondernemers kan op veel manieren. wat levert samenwerken in vers je op? hoe pak je het aan en waar moet je op letten? je leest erover in dit magazine. laat je inspireren door de vele voorbeelden uit de praktijk van collega-slagers!
2
magazine
Voedsel veiligheid
voedsel veiligheid het belang van voedselveilig produceren regels voor voedselveiligheid veilig werken met voedsel bewaren van voedsel als je voedsel produceert, moet je hygiënisch werken. voedsel kan besmet raken met ziekmakers of met schadelijke stoffen, zoals productvreemde materialen. als je niet hygiënisch genoeg werkt kan dit problemen geven voor de voedselveiligheid. klanten kunnen dan bijvoorbeeld een voedselvergiftiging oplopen. in dit magazine lees je over de belangrijkste zaken waar je rekening mee moet houden en krijg je voorbeelden van hoe anderen omgaan met voedselveiligheid.
5
magazine
Wild
wild definitie van wild kansen gevolgen bedrijfsvoering smaak en smaakcombinaties bereiding de meeste mensen denken bij wild vooral aan kerst. de traditionele wildperiode loopt van 15 oktober tot en met 31 december, maar er zijn steeds meer mensen die het hele jaar door wild eten en slagers die het hele jaar wild beschikbaar hebben. in dit magazine zie je onder andere praktijkvoorbeelden van collega’s. wat zijn de kansen en wat voor gevolgen heeft het voor je bedrijfsvoering? verder vind je hier ook tips voor bereidingen en smaakcombinaties, zodat je je klanten goed kunt adviseren.
4
magazine
Winter BBQ
winter bbq meer marge advies aan de klant barbecuetechniek nog lang niet alle klanten kennen de winterbarbecue maar het wordt wel steeds populairder. doen jullie er al iets mee? adviseren jullie de klanten? het biedt jullie namelijk wel een kans. lees en bekijk hier meer over in dit artikel.
6
magazine
Vakwedstrijden
vakwedstrijden soorten vakwedstrijden deelname aan vakwedstrijden tips voor deelname voorbeelden van resultaten vakwedstrijden zijn er in allerlei soorten. door deel te nemen ben je bewust bezig met je vak. zo blijf je jezelf ontwikkelen. lees verder en ontdek welke vakwedstrijden er zijn en wat het deelnemen aan wedstrijden andere slagers heeft opgeleverd.
0
magazine
Planning in de slagerij
planning in de slagerij productieplanning personeelsplanning jaarplanning kwartaalplanning weekplanning dagplanning je maakt natuurlijk een planning voor de productie en je medewerkers. met een planning zorg je ervoor dat alle processen in de slagerij goed op elkaar aansluiten. je maakt de kans op onverwachte problemen hiermee kleiner. in dit magazine krijg je praktische tips om jouw planning nog beter te maken.
4
magazine
Wijn
wijn redenen om wijn te verkopen smaakbeleving en smaakcombinaties manieren om wijn in te zetten wijn promoten veel mensen denken bij een lekker stukje vlees meteen aan wijn. vlees en wijn passen goed bij elkaar. waarom is dit eigenlijk zo? hoe geef je de klant een optimale smaakbeleving door jouw vlees met een goede wijn te combineren? lees in dit magazine waarom collega-slagers wijn verkopen.
6
magazine
Creatief tafelen
creatief tafelen voorbeelden van creatief tafelen traditionele vormen vernieuwend aanbieden adviseren over creatief tafelen creatief tafelen is populair, vooral tijdens de feestdagen. tegenwoordig is het meer dan alleen gourmetten, fonduen of steengrillen. niet alleen het eten is belangrijk, maar ook de beleving van de avond. het is een sociale activiteit, waarbij je een avond lang gezellig eet en drinkt. met een aantal aanpassingen kun je de klant een totaalbeleving geven en van traditioneel tafelen creatief tafelen maken. op welke manier kun jij als slager bijdragen aan deze beleving? laat de klant zien hoe je van traditioneel tafelen creatief tafelen maakt.
2
magazine
Maaltijden
maaltijden investeren in maaltijden manieren van werken met maaltijden assortiment kiezen productie en presentatie gemak is de trend en door het aanbieden van maaltijden kun je hier goed op inspelen. veel slagers bieden al maaltijden aan, maar hoe kun je met maaltijden meer omzet halen voor je slagerij? laat je door dit magazine inspireren over de mogelijkheden en lees wat aandachtspunten zijn bij het kiezen van het assortiment en bij de productie en presentatie van maaltijden.
7
magazine
Vegetarische producten
vegetarische producten wel of geen vegetarische producten ontwikkelingen soorten producten verkooptips ‘heeft u ook vegetarische producten?’ een vreemde vraag voor een slager. of toch niet? steeds meer mensen eten minder vlees en kiezen vaker voor vegetarische producten. moet of wil je als slager inspelen op deze ontwikkeling? en als je hier iets mee wilt, hoe doe je dit dan en hoe ver voer je het door? lees in dit magazine over hoe collega-slagers omgaan met vegetarische producten.
0
magazine
Vleesketen
vleesketen veehouders transport slacht vlees verwerken en inkopen traceerbaarheid klanten zijn steeds meer geïnteresseerd in de herkomst van vlees. waar komt het vandaan? hoe zit het met dierenwelzijn en hygiëne? in de slagerij kunnen deze vragen perfect beantwoord worden, als er genoeg kennis is van de vleesketen. dat geeft vertrouwen naar je klant!
2
magazine
Foodtrucks
foodtrucks in dit magazine: starten met een foodtruck naamsbekendheid een succesvolle foodtruck slagers zijn natuurlijk vooral aan het werk in de slagerij. toch kun je ook buiten je slagerij bekendheid creëren en omzet genereren. dit kun je doen met een foodtruck, een restaurantje of snackkar op wielen, van waaruit je eten en drinken verkoopt. ze zijn erg populair. foodtrucks hebben vaak een creatief thema en verrassen met culinaire creaties. in dit magazine lees je wat de meerwaarde is van een foodtruck en hoe je hier mee kunt beginnen.
0
magazine
Herkomst
herkomst runderrassen varkensrassen herkomst naar regio herkomst van vleesproducten bereidingswijzen weet jij wat de herkomst is van jouw vlees? en wat weet je dan? van welk ras het vlees is; uit welke regio het dier vandaan komt; of juist uit welk vleesdeel het product komt? dit is allemaal belangrijk om te weten voor de bereidingswijze en dus voor het advies naar de klant! met een goed verhaal en advies kun je je onderscheiden. zo geef je de klant een goed beeld van het product en geef je een stukje beleving mee. daarom krijg je in dit magazine achtergrondinformatie over runderen en varkens en tips hoe je het verhaal vertelt aan de klant.
3
magazine
Een eigen bedrijf starten
een eigen bedrijf starten tienstappenplan ondernemingsplan locatie hulp vragen misschien is het jouw droom om een eigen slagerij te beginnen. zelfstandig zijn, eigen baas, je eigen slagerij inrichten… welke reden je ook hebt om te gaan ondernemen, neem ruim de tijd om van start te gaan. het starten of overnemen van een eigen bedrijf kan een langdurig en complex proces zijn.
3
magazine
Allergenen
allergenen 14 allergenen klanten informeren allergeenvrij in de slagerij een klant vertelt je dat zij pas ontdekt heeft dat ze zeer overgevoelig is voor gluten. ze vraagt of ze jullie grillworst dan nog wel kan eten. wat nu? om klanten goed te kunnen adviseren over allergenen heb je kennis nodig. dit magazine is een goede start. welke allergenen zijn er en hoe kun je hier in je slagerij mee omgaan? lees het magazine voor nuttige informatie en tips.
0
magazine
ORBA in de praktijk
orba in de praktijk orba op hoofdlijnen een functie beschrijven en indelen orba in de praktijk functiegesprek voeren over orba op 1 juli 2018 gaat de wijziging in de cao voor de slagersbranche in. iedereen in de branche krijgt ermee mee te maken, zowel werkgevers als werknemers. in de cao is vastgelegd dat de werkgever functies moet indelen in functiegroepen. dit wordt gedaan met de functiewaarderingsmethode orba. bij functiewaardering gaat het niet om het functioneren van een persoon, maar om wat iemand in een functie doet. wat doet de werknemer, wat zijn de taken en verantwoordelijkheden? weet jij welke stappen gezet worden? wat betekent dit proces voor jou? en hoe kun je dit het beste aanpakken in jouw slagerij? dat lees je in dit magazine.
2
magazine
Productinformatie
productinformatie etiketten informeren over producten klanten willen steeds meer weten over producten. ‘waar komt het vlees vandaan?’ ‘wat zit er in?’ goede informatieverstrekking over producten in de slagerij wordt dan ook steeds belangrijker. daarnaast is er wetgeving die je verplicht om productinformatie te verstrekken. dit magazine geeft je nuttige informatie en tips om hier mee om te gaan.
0
magazine
Vis
vis maken van keuze voor vis soorten vis inkoop vis bereiden voorbeelden van visgerechten heb je wel eens nagedacht over het verkopen van vis? misschien is het een product waar je als slager niet zo snel aan denkt. toch kan het een mooie aanvulling op het assortiment zijn. lees in dit magazine hoe je collega-slagers het verkopen van vis aanpakken.
1
magazine
Kip
kip kipcreaties kenmerken duurzaamheid hygiëne is kip in jouw slagerij een bijproduct of is het een volwaardig onderdeel van je assortiment? kip heeft mager vlees, is makkelijk te bereiden én groeit in populariteit. lees er in dit magazine alles over en laat je inspireren over de mogelijkheden!
1
magazine
Sturen op cijfers in de praktijk
sturen op cijfers in de praktijk verkoop vergroten kosten doorberekenen kosten besparen sturen op cijfers: abstract en ingewikkeld? dat hoeft het niet te zijn! in dit magazine lees en zie je voorbeelden uit de praktijk. in de voorbeelden zie je hoe je kunt sturen op inkomsten en hoe je kunt sturen op kosten.
1
magazine
Blurring
blurring manieren van blurring voorbeelden van blurring kansen voor de slagerij voorwaarden en regelgeving een slagerij met een horecagedeelte, waar vers bereide maaltijden en belegde broodjes ter plekke geconsumeerd kunnen worden? dit ondernemingsconcept heet blurring, waarbij detailhandel, horeca en/of dienstverlening worden gecombineerd. steeds meer slagers doen bewust of onbewust aan blurring. doe inspiratie op in dit magazine.
2
magazine
Vleeswaren
vleeswaren creatieve voorbeelden opvallen met vleeswaren soorten vleeswaren communiceren bij vleeswaren denk je vooral aan broodbeleg. als slager kun je je onderscheiden door vleeswaren op een verrassende manier aan te bieden aan klanten. zo kun je vleeswaren gebruiken bij het maken van hapjes, tapasschalen of maaltijden. laat je inspireren in dit magazine!
1
magazine
Sturen op cijfers: de basis
sturen op cijfers: de basis winst-en-verliesrekening winstmarges kosten balans liquiditeit sturen op cijfers betekent dat je als ondernemer beslissingen neemt op basis van onder meer kostprijzen en budgetten. deze ‘cijfers’ worden ook wel kengetallen genoemd. ze zeggen iets over je situatie en de ontwikkeling van je slagerij. je gebruikt ze om doelen te stellen, jezelf te vergelijken met gemiddelden in de branche en op tijd bij te sturen. dit magazine geeft je een idee welke cijfers je hiervoor kunt gebruiken. ook als je geen cijfermens bent, kun je met kleine stappen al veel bereiken, want meten is weten!
3
magazine
Hybride producten
hybride producten wat zijn hybride producten? welke ingrediënten kun je gebruiken? waarom deze producten opnemen in jouw assortiment? voorbeelden van hybride producte vandaag de dag zijn mensen erg bewust met het milieu en hun gezondheid bezig. dat heeft ook effect op de voeding. mensen gaan kritisch om met de consumptie van vlees, maar de vraag om producten van goede kwaliteit blijft. door goede hybride producten aan te bieden kun je inspelen op deze ontwikkeling. hybride producten zijn producten, die voor een deel uit dierlijke eiwitten en voor een deel uit plantaardige eiwitten bestaan.
1
magazine
Veranderingen in eetgedrag
veranderingen in eetgedrag wat is er nieuw: product, presentatie, of levering? inspelen op trends laat je inspireren tussen de middag een stamppot op je bord en ’s avonds soep met brood; zo zag een traditioneel eetpatroon van nederlanders eruit. tegenwoordig is er een verschuiving in eetgedrag. door de toegankelijkheid van de wereldkeuken en trends zoals gemak en duurzaamheid verandert het eetgedrag van consumenten én dus jouw klanten. dit magazine laat je zien hoe je in kunt spelen op veranderend eetgedrag.
1
magazine
Hapjes
hapjes afwegingen bij hapjes distributiekanalen opmaak van hapjes als er vrienden op visite komen of voor een feestje: allemaal geschikte momenten om lekkere hapjes te serveren! voor jou als slager liggen hier zeker kansen om je te onderscheiden: een assortiment smakelijke hapjes.
1
magazine
Workshops
workshops doelen van workshops wat je bereikt met workshops voorbeelden verschillende doelgroepen tips voor een goede workshop steeds meer slagers organiseren workshops. dit past in de trend dat mensen bewuster met eten omgaan en dat zelf thuis uitgebreid koken populair is. klanten willen steeds vaker weten waar het vlees vandaan komt en zijn benieuwd naar het ambacht. dit kunnen ze leren en ervaren in workshops. je promoot tegelijkertijd je slagerij en je producten. je laat zien wat je in huis hebt en geeft de klant een beleving mee.
0
magazine
Bereiden van vlees
bereiden van vlees grillen braden stoven trend: slow cooking in de slagerij kunnen klanten vragen naar de beste bereidingswijze voor een stuk vlees. reageer hierop of geef elke klant bij een aankoop een bereidingsadvies mee. voor jouw slagerij is dit het moment om de klant te adviseren en je kennis als expert te delen. zo bied je extra service aan klanten. in dit magazine krijg je verschillende tips voor bereidingswijzen die je met jouw klanten kunt delen. je ervaart ook hoe je hen advies kan geven.
1
magazine
Geschenken
geschenken in dit magazine: een nieuwe productgroep momenten soorten geschenken samenstellen en aanprijzen verkoop jij geschenken? klanten kunnen voor diverse momenten een geschenk nodig hebben. klanten denken niet altijd direct aan een (vlees)geschenk uit de slagerij. dit is voor jou een kans om een uniek en origineel geschenk te verkopen! denk bijvoorbeeld aan een verjaardag, een jubileum of een andere speciale dag.
1
magazine
Branche erkende meesterslagers stellen zich voor
branche erkende meesterslagers stellen zich voor in dit magazine stellen zich voor: dennis van dun wouter van de veen arno de best herman ter weele johan van uden op slagerspassie delen de vijf branche erkende meesterslagers hun visie op belangrijke onderwerpen voor slagers. denk aan barbecue, herkomst van vlees en sturen op cijfers. in dit magazine stellen ze zich voor en delen ze hun visie voor de slagersbranche.
4
magazine
Verpakkingen voor de consument
verpakkingen voor de consument functies van verpakken soorten verpakkingen wetgeving sup duurzaamheid voorverpakken verpakken is een belangrijk onderdeel in de slagerij. de functionaliteit en uitstraling van verpakkingen zijn belangrijk maar ook: is de verpakking duurzaam? past de manier van verpakken bij mijn slagerij? in dit magazine leer je alles over verpakken én kun je inspiratie opdoen voor jouw slagerij.
1
magazine
Kaas
kaas soorten kaas productie van kaas starten met de verkoop van kaas hygiëne en voedselveiligheid manieren om kaas aan te bieden op brood, over de pasta of als borrelhapje: nederland is een echt kaasland. maar kaas in de slagerij? daar denk je misschien niet meteen aan. toch is kaas een product waarmee je als slager een mooie en smakelijke aanvulling kan maken op je aanbod! in dit magazine ontdek je alles over het aanbieden van kaas in jouw slagerij.
1
magazine
Groenten
groenten in dit magazine: tips voor combinaties van groenten en vlees kansen voor je slagerij met groenten inkoop van groenten manieren om groenten aan te bieden met alle ingrediënten voor een lekkere stoofschotel naar huis na een bezoek aan de slager? de laatste jaren zien we dat consumenten steeds meer behoefte hebben aan kwalitatief goede, gezonde en lokale producten. maar ook zo gemakkelijk mogelijk willen winkelen. als slager kan je hier op inspelen door groenten aan te bieden.
1
magazine
Vergeten vleessoorten
vergeten vleessoorten vergeten en verrassende vleessoorten meerwaarde voor de slagerij vergeten vleessoorten bereiden heb jij wel eens overwogen om rundertong of bokkenvlees aan te bieden in de slagerij? het verkopen van vleessoorten die buiten de gebaande paden liggen, geeft jou de mogelijkheid om je klanten te verrassen en je te onderscheiden. er bestaan steeds meer mogelijkheden om vergeten en verrassende vleessoorten aan te bieden. benieuwd welke? lees het magazine!
0
magazine
Snacks
snacks kansen door het verkopen van snacks gevolgen bedrijfsvoering voorbeelden van collega-slagers mensen rijden om voor een goed stukje vlees van de slager, maar zijn voor hun snacks aangewezen op de snackbar. terwijl jij als slager consumenten juist ambachtelijke snacks van hoge kwaliteit kunt bieden. denk aan een huisgemaakt broodje bal gehakt in het lunch-assortiment of een slagers-kroket die eventueel thuis te frituren is. benieuwd naar meer voorbeelden? lees het magazine!
1
magazine
De cao voor jou als medewerker
de cao voor jou als medewerker functie cao totstandkoming cao inspraak de collectieve arbeidsovereenkomst (cao) is een overeenkomst tussen de vakbonden en de werkgeversorganisatie. voor de slagersbranche heet deze: de cao voor het slagersbedrijf. in dit magazine lees je alles over deze slagers-cao en wat jij als medewerker aan hebt. dit magazine is bestemd voor alle medewerkers en ondernemers in de slagersbranche.
1
magazine
Feestdagen: organisatie
feestdagen: organisatie assortiment calculeren bestellingen plannen december is een gezellige en vooral drukke periode. je verkoopt veel meer dan normaal, maar dit kost wel extra voorbereiding. je moet nadenken over de producten die je verkoopt en de extra service die je je klanten biedt. hoe zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt in deze hectische periode? lees de ervaringen van anderen en haal zelf het optimale uit de feestdagen!
0
magazine
Feestdagen: uitpakken in december!
feestdagen: uitpakken in december! presentatie communicatie met de klant workshops proeverijen dinerboxen december is de periode om te laten zien wat je in huis hebt. dit kan door je producten op bijzondere wijze te presenteren of een evenement te organiseren om klanten naar je winkel te trekken. informeer de klant over wat je gaat doen en laat je in dit magazine inspireren door de voorbeelden van je collega’s.
0
magazine
Door de ogen van de consument
door de ogen van de consument rol van medewerkers producten presenteren klanten stimuleren en adviseren hulpmiddelen een mooie vitrine, een leuke actie op sociale media, de aankleding van je winkel rondom feestdagen: het visitekaartje van je bedrijf bepaalt hoe je bekend staat bij je klanten en maakt ook dat klanten de weg vinden naar jouw slagerij. hoe kijken je klanten naar jouw slagerij? en waarom is het zo belangrijk dat je door de ogen van je consument naar je bedrijf kijkt?
0
magazine
Duurzaamheid
duurzaamheid duurzame slagerij duurzame producten voordelen duurzaam ondernemen onder ‘duurzaamheid in de slagerij’ kun je alles rekenen wat een positieve bijdrage levert aan dierenwelzijn en diergezondheid, klimaat, natuur en milieu. in dit magazine lees je wat jij als slager kunt doen om onderscheidend te zijn op dit thema.
0
magazine
Werving en selectie
werving en selectie werving van personeel selectie van kandidaten sollicitatiegesprekken en afhandeling arbeidsovereenkomsten vacatures kun je op veel verschillende manieren vervullen. natuurlijk wil je met zo min mogelijk inspanning het beste resultaat bereiken. je wilt de juiste persoon op de juiste plek en een goede balans binnen je team. dit magazine geeft je creatieve oplossingen om vacatures in te vullen. daarnaast lees je over de regels die belangrijk zijn bij het werven en selecteren van nieuwe medewerkers.
0
magazine
Vitaal op de werkvloer
vitaal op de werkvloer duurzame inzetbaarheid regelingen slagersbranche praktijkvoorbeelden omdat werk een belangrijk onderdeel van je leven is, is het fijn als je met plezier naar je werk gaat en gemotiveerd bent om je werk te doen. als je net start met werken, maar zeker ook als je al dertig jaar werkzaam bent! het is belangrijk dat je vanuit je werksituatie nadenkt over de toekomst. dit magazine gaat over duurzame inzetbaarheid in de slagersbranche. wat betekent dat voor jou? dat lees je in dit magazine.
0
magazine
Lam
lam de verdeling van het lam de smaak van lamvlees klanten adviseren van wild tot rund: in de slagerij bied je allerlei soorten vlees aan. ook lamsvlees behoort tot de verkoopmogelijkheden. in dit magazine ontdek je onder andere wat lamsvlees zo bijzonder maakt, welke producten van het lam je kunt aanbieden en bereidingstips voor heerlijke maaltijden. wist jij al dat de voeding van het lam van grote invloed is op de smaak van het vlees?
0
magazine
Interviews
interviews in dit magazine stellen zich voor: kevin van der veen (de stadsslager, groningen) op slagerspassie verschijnen regelmatig nieuwe interviews met slagers over verschillende onderwerpen. benieuwd wat deze slagers te vertellen hebben en welke invulling zij geven aan het slagersvak? scroll dan naar beneden en lees hun verhalen!
0
magazine
Je werknemers motiveren
je werknemers motiveren waarom het belangrijk is om je medewerkers te motiveren goede arbeidsomstandigheden open communicatie met je medewerkers de medewerkers in jouw slagerij zijn van grote waarde. daarom is het belangrijk dat zij over de juiste kennis en vaardigheden beschikken. minstens zo belangrijk is hun motivatie. in dit magazine ontdek je hoe je je medewerkers optimaal kunt motiveren.
2
magazine
In gesprek met elkaar
in gesprek met elkaar werkoverleg teamoverleg evaluatie af en toe is het goed om de tijd te nemen voor een gesprek met elkaar. zo blijven zowel werkgever als werknemer persoonlijk bij elkaar betrokken en kunnen zij hun verwachtingen duidelijk maken. dit levert iedereen in de slagerij als geheel veel op. dit magazine geeft tips over hoe je geplande gesprekken kunt voeren.
0
magazine
Leven lang leren
leven lang leren in dit magazine wat leven lang leren is hoe de slagersbranche zich ontwikkelt hoe jij inzetbaar kunt blijven op de arbeidsmark de samenleving verandert continu. ook de slagersbranche is volop in ontwikkeling. daarom is het belangrijk om je te blijven ontwikkelen. iedereen die werkzaam is in de slagersbranche, heeft baat bij een leven lang leren. in dit magazine lees je hoe jij je leven lang kunt blijven leren. dit magazine is speciaal voor geschreven voor medewerkers in de slagersbranche.
0
magazine
Waar vind ik mijn klant
waar vind ik mijn klant klantreis nieuwe klanten vinden doelgroep kiezen een vaste klantenkring is heel fijn. even een praatje maken, weten wat iemand wil bestellen en iemand die loyaal is aan jouw slagerij. maar je wilt je klantenbestand natuurlijk uit blijven breiden. waar vind je die nieuwe klanten? en hoe zorg je ervoor dat ze in jouw slagerij komen? daarover lees je meer in dit magazine.
0
magazine
Verzuim en reïntegratie
verzuim en reïntegratie verzuim re-integratie wet poortwachter sas zorgportaal het liefste heb je gezonde en tevreden mensen op de werkvloer. maar toch kan het dat een medewerker zich ziek meldt. dat is vervelend voor jullie allebei. als werkgever wil je daarom verzuim zo veel mogelijk voorkomen, bijvoorbeeld door op tijd in gesprek te gaan. maar soms is voorkomen niet mogelijk. je bent dan wettelijk verplicht om je medeweker te begeleiden bij zijn of haar reïntegratie. dit magazine geeft je praktische tips over hoe je omgaat met verzuim en re-integratie.
3
magazine
Online vindbaarheid
online vindbaarheid online vindbaar zijn seo en sea optimaliseren website consumenten oriënteren, zoeken en vinden steeds vaker online. hoe word je nu beter vindbaar tussen als die honderden websites en social media pagina’s? hoe zorg je dat de klant je online en vervolgens ook offline kan vinden? dit magazine laat je zien wat de mogelijkheden zijn en dat je niet alles zelf hoeft te doen.
0
magazine
Levensfasebewust personeelsbeleid
levensfasebewust personeelsbeleid verschillende levensfases vormgeven van personeelsbeleid tegenwoordig is het lastig om personeel te vinden. misschien herken je dat wel in jouw eigen slagerij. door het personeelstekort wordt het belangrijk de kennis en ervaring van werknemers binnen het bedrijf te houden. levensfasebewust personeelsbeleid kan hierbij helpen. in dit magazine leer je wat dit is en wat het kan betekenen voor jouw slagerij.
1
magazine
In- en uitdiensttreding
in- en uitdiensttreding warm welkom en zachte landing inhoud introductieprogramma belang goede uitdiensttreding een warm welkom voor je nieuwe medewerkers. dat is een goede introductieperiode in het kort. zo’n introductieperiode wordt ook wel ‘onboarding’ genoemd. het omvat alles rondom het inwerken van je nieuwe collega. en hoe gaat dat als een medewerker uit dienst gaat? welke stappen moet je dan nemen? je leest er alles over in dit magazine.
0
magazine
Belegde broodjes
belegde broodjes onderwerpen: afwegingen bij keuze voor broodjes in het assortiment voordelen broodjes verkopen klassiekers doelgroepen en hun kenmerken wettelijke regels hygiëne en verpakkingsmaterialen met de verkoop van broodjes trek je een nieuwe klantengroep aan. niet elke slagerij is geschikt voor de verkoop van broodjes. is jouw locatie geschikt? heb je genoeg ruimte? ontdek in dit magazine welke afwegingen een rol spelen en hoe jij van de verkoop van broodjes een succes maakt.
1
magazine
Een nieuwe medewerker
een nieuwe medewerker waarom inwerken nieuwe medewerkers begeleiden feedback geven als ondernemer wil je dat nieuwe medewerkers zich snel thuis voelen in de slagerij en goed aan de slag kunnen. dit krijg je voor elkaar door een nieuwe medewerker goed in te werken. een nieuwe medewerker wordt én blijft met een goede begeleiding enthousiast voor het vak.
1
magazine
Een leerling begeleiden
een leerling begeleiden wat een leerling voor het bedrijf kan betekenen. welke opleidingen opleidingsplekken in een slagerij aanbieden. hoe je een leerling kunt begeleiden. de nieuwe generatie slagers en verkoopmedewerkers is in aantocht! voordat zij volwaardig in de slagerij functioneren, is een goede opleiding nodig. die vind je niet alleen op school, maar vooral ook op de werkvloer. want hoe leer je het vak nu beter dan in de praktijk? daarom hebben veel slagerijen regelmatig leerlingen in opleiding. in dit magazine staat alles wat je moet weten over een leerling in de slagerij.
0
magazine
Workshops
workshops doelen van workshops wat je bereikt met workshops voorbeelden verschillende doelgroepen tips voor een goede workshop steeds meer slagers organiseren workshops. dit past in de trend dat mensen bewuster met eten omgaan en dat zelf thuis uitgebreid koken populair is. klanten willen steeds vaker weten waar het vlees vandaan komt en zijn benieuwd naar het ambacht. dit kunnen ze leren en ervaren in workshops. je promoot tegelijkertijd je slagerij en je producten. je laat zien wat je in huis hebt en geeft de klant een beleving mee.
0
magazine
Marketing
marketing 5 p's marketingplan marketing in het klein medewerkers betrekken als ondernemende slager heb je niet alleen een passie voor vlees. je wilt aan het einde van de dag ook voldoende omzet. goede marketing helpt hierbij. marketing is meer dan sales. het gaat om alles wat je doet om de markt te veroveren. naast promotie gaat marketing over je producten, prijzen, plaats en personeel. deze onderdelen vormen samen de 5 p’s. je vindt ze terug in dit magazine, samen met inspirerende voorbeelden van collega-slagers.
Nieuwsgierig naar meer?
Login in voor alle magazines
1
magazine
Barbecue
barbecue assortiment service inzet van mensen en materialen verras de klant met jouw idee! de klant wil wel eens wat anders dan die hamburger of speklap. jij kan ze daarbij helpen. bedenk wat jij de klant wilt bieden en maak keuzes in het assortiment en de service die je levert. wat je belooft moet je waarmaken, dus kijk van tevoren goed naar de gevolgen van je keuzes. zo voorkom je vervelende verrassingen. lees in dit magazine de verhalen en tips van collega’s.
0
magazine
Bewust inkopen
bewust inkopen belang van bewust inkopen keuzes gevolgen voor de bedrijfsvoering traject van beslissen andere inkoop communicatie je inkoop is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering. de inkoopkeuzes die je maakt hebben invloed op wat jouw slagerij uitstraalt en welk verhaal jij kunt vertellen aan de klant. de inkoopkeuze is een onderdeel van je strategie en het aanpassen van je inkoop is dus onderdeel van de strategische keuzes die jij maakt voor je bedrijf. op wat voor manieren dit kan en hoe collega’s dit doen, lees je in dit magazine.