Wil je Slagerspassie volledig gebruiken?
Login of registreer een account.
REGISTREER JE NU!
Gebruikersnaam/email
Wachtwoord

E-mailadres
Dit adres is bij ons niet bekend
[forgotPassText]
terug
magazine
Mediacontact
in dit magazine
  • Onderwerpen om in de media te komen
  • Relatie opbouwen met de media
  • Ongeplande media-aandacht

Positieve media-aandacht geeft je meer naamsbekendheid en een beter imago en dat kan je helpen meer omzet te krijgen. In dit magazine lees je onder andere hoe je positieve media-aandacht kunt stimuleren. Daarnaast lees je ook een aantal tips hoe je omgaat met ongeplande media-aandacht.  

Hoe kom je in de media?

Hoe en met wat kun je in de media komen? Laat je inspireren door deze voorbeelden. Zij vertellen hoe zij in de media terecht zijn gekomen.

i
i
i
i
i
Tips: Hoe onderhoud je contact met diverse media?

Als je een goede relatie hebt met de (lokale) media, dan vergroot dat je kans om in de media terecht te komen. Maak jezelf vooral zichtbaar. Een aantal tips:

1

Nodig de mensen van de media uit in je slagerij als je een bijzonder evenement hebt. Bijvoorbeeld tijdens workshops of demonstraties.

2

Stuur de media producten of foto’s op van bijvoorbeeld nieuwe bijzondere producten.

3

Ga eens kennis maken op de redactie en neem dan vooral iets lekkers mee.

4

Stuur zelf een persbericht wanneer je een prijs hebt gewonnen of bij de (her)opening van je winkel.

Een mediadeskundige aan het woord

Marije Hulsbosch

Ongeplande media-aandacht

In het nieuws: “WHO stelt dat bewerkt vlees eten kan leiden tot kanker.” Als er zo’n nieuwsbericht in de media komt en breed wordt uitgemeten, dan is er de kans dat jij als slager wordt benaderd door de media. Hoe ga je om met zulke ongeplande media-aandacht?

Laat je niet overvallen
Bedenk wat je gaat zeggen
Wees eerlijk en oprecht
Houd de toon netjes en positief
Vraag om het artikel
Sluit het gesprek goed af
Om over na te denken…

Je kunt er zelf voor zorgen dat je in de media komt. Je hebt dan wel iets nodig wat 'nieuwswaarde' heeft. Denk bijvoorbeeld aan een bijzonder product die jullie hebben of een ludieke actie die jullie gedaan hebben of gaan doen. Het belangrijkste is: heb een goed verhaal en bedenk je kernboodschap en breng die over. Denk ook na over hoe je goed contact kunt onderhouden met de (lokale) media.

Het kan voorkomen dat je onverwachts wordt benaderd door de media. Ook hierbij geldt: bedenk wat je kernboodschap is. Neem je tijd en vraag desnoods of je terug mag bellen, zodat je voor jezelf op een rijtje hebt of je iets wilt zeggen en wat je dan wel en ook juist niet wilt zeggen.

1

Hoe zouden jullie meer in de media kunnen komen?

2

Wat zou jullie kernboodschap zijn?

3

Welke (lokale) media zouden jullie kunnen benaderen?

4

Hoe gaan jullie om met ongeplande media-aandacht?

Swipe voor meer tips
like & reageren
Marian Lemsom
23 juli 2018
09:06
Persbericht sturen? Bij voorkeur vroeg in de ochtend en niet op vrijdag!
Inloggen