Wil je Slagerspassie volledig gebruiken?
Login of registreer een account.
REGISTREER JE NU!
E-mailadres
Wachtwoord

E-mailadres
Dit adres is bij ons niet bekend
[forgotPassText]
terug
magazine
Kerst: inspiratie en communicatie
in dit magazine
  • Presentatie
  • Communicatie met klant
  • Workshop
  • Proeverijen
  • Kerstpakketten

Kerst is de periode om te laten zien wat jullie in huis hebben. Dit kan door jullie producten op bijzondere wijze te presenteren of een evenement te organiseren om klanten naar je winkel te trekken. Laat vooral de klant weten wat jullie doen. Lees in dit magazine verschillende voorbeelden en bekijk de films van collega's.  

Presenteer je winkel en je producten in kerstsferen!

Kerstsfeer creëren doe je op verschillende manieren. Een aantal voorbeelden van collega's. 

Laat je zien op facebook...

 

of op Instagram!

 

Kerstsfeer in de winkel of...

 

kies voor een winterthema als je je versieringen langer wilt laten hangen en staan.

 

Kerst (en oud en nieuw): presenteer het in je toonbank!

 

Ook buiten kun je je klanten in kerstfeer/ wintersfeer brengen. 

 

Gerechten aan klanten presenteren

Keurslager Koelewijn laat een paar dagen voor kerst kerstgerechten zien in zijn winkel. Zo brengt hij klanten op ideeën.

 

"We maken gerechten die in onze folder staan en presenteren deze op een bord."

 

"We sealen de gerechten heel strak en koelen het 's avonds goed. Je kunt de gerechten op deze manier vier dagen goed houden voor de presentatie." 

 

"Op kaartjes geven we aan wat voor gerecht het is en geven we tips hoe ze het zelf makkelijk thuis kunnen maken."

 

"In het weekend staat er altijd iemand voor de toonbank om mensen te adviseren. Als ze willen bestellen, dan doen we dit samen aan de staantafel." 

 

"Het is een hoop werk, maar je haalt het er wel uit. Je brengt mensen op ideeen en de mensen bestellen daardoor sneller bij je." 

 

Bereiding van een kerstspecial

Scharrelslagerij Diekerhof

Wij mogen op het werk producten proeven of we krijgen producten mee naar huis om ze uit te proberen.
JA
NEE
Tips: Laat weten wat jullie doen met kerst

Leuk zo’n speciaal assortiment voor kerst, maar hoe weet de klant wat voor mooie producten je verkoopt en welke diensten je levert? Een paar tips.

1

Plaats af en toe een bericht over je voorbereidingen op social media. Probeer je iets uit? Deel het!

2

Zet op tijd je speciale producten en je bestellijsten op de homepage van je website. 

3

Maak flyers en deel deze uit en maak posters die je ophangt in je winkel.

4

Plaats een artikel over jullie slagerij in de plaatselijke krant. Leg niet de nadruk op prijzen maar laat  zien wat jullie tijdens de kerstperiode bijzonder maakt.

5

Organiseer (eventueel samen met andere versspecialisten) een proeverij voor klanten.

Kerstworkshops organiseren

Slagerij De Goeij

Kerstproeverij bij keurslagerij Spijkerman

Keurslagerij & worstmakerij Spijkerman hield een kersproeverij. Bekijk de foto’s voor een impressie.

Buiten zijn tenten neergezet in kerstsferen.

Een goed ontvangst: de glühwein en warme chocolademelk staat klaar.

Buiten wordt vlees op de barbecue bereid waarvan de klanten natuurlijk mogen proeven.

Klanten kunnen verschillende gerechten proeven.

Ook in de winkel staan er kerstproducten en gerechten, zodat de klant inspiratie op kan doen.

En als extraatje: een demonstratie uitbenen voor de klanten die eens achter de schermen willen kijken.  

Kerstproeverij bij slagerij Groot

Slagerij Groot

Kerstpakketten

Kerstpakketten horen bij kerst. En als slager kun je daar je voordeel mee doen. Het geeft je extra omzet en naamsbekendheid. Hier zie je een paar voorbeelden van collega’s.

Keurslagerij de Kwant bestelt kan-en-klare pakketten bij een leverancier. De dozen kunnen worden gepersonaliseerd. Die verkoopt hij dan weer.

Keurslagerij & worstmakerij Spijkerman  biedt een pakketaan met bier, droge worst met een mooie snijplank en een mes.

Slagerij van den Tillart deelde het volgende bericht op Facebook: Leuke cadeautjes voor de feestdagen. Een vleeswarenpakket, een schaal of een cadeaubon.

Chateaubriand verkoopt elk jaar verschillende kerspakketten in verschillende prijsklassen. Van eenvoudigere pakketten tot…

… luxe pakketten.

Slagerij Bouma Steenwijkerwold heeft in het pakket verschillende soorten worst zitten en eigen gemaakte soep, salade en saucijzenstaaf.

Franz Gerritschen verkoopt kerstpakketten met onder andere bier, wijn, worsten, biefstuk en varkensfiletrollade. 

Om over na te denken…

Kerst begint met het in kerstsfeer brengen van jullie winkel en assortiment. Zorg dat je weet welke producten jullie verkopen zodat je de klanten goed kunt adviseren.

Je kunt verschillende evenementen organiseren om jullie slagerij en  jullie producten extra te presenteren. Denk aan een workshop, een kerstproeverij in de slagerij of in een kerstproeverij in een restaurant. Dit vergroot de naamsbekendheid en omzet. Ook met kerstpakketten kunnen jullie voor extra naamsbekendheid en omzet zorgen.

1

Hoe presenteren jullie het kerstassortiment?

2

Hoe weet jij welke kerstproducten jullie verkopen?

3

Hoe laten jullie de klanten weten wat jullie voor speciaals doen en verkopen met kerst?

4

Wat kunnen jullie organiseren om extra klanten te binden?

5

Welke mogelijkheden zien jullie wat betreft kerstpakketten voor jullie slagerij?

Swipe voor meer tips
Aan de slag

Presentatie 

Ga op bezoek bij andere versspecialisten: wat doen zij met kerst wat betreft presentatie van producten en met de presentatie van de winkel? Welke ideeën doe je op voor jullie slagerij?

Heb jij een idee hoe jullie je klanten nog beter kunt bedienen met kerst? Bijvoorbeeld met een uitgebreider assortiment, bijverkoop of extra service die je levert?

Kies het beste idee en maak een plan hoe je dit uit kunt voeren. Denk bij het maken van het plan aan:


- waarom zullen klanten dit idee waarderen?
- wat heb je nodig om het idee uit te voeren?
- wat denk je dat het de slagerij gaat opleveren?

like & reageren
Inloggen